יום שבת, 7 בדצמבר 2013

כהויות ויובש מסביב לעיניינים

הכל על עיגולים שחורים מתחת לעיניים


אני לא חושבת שיש מישהי מאיתנו שלא מכירה את התופעה המעצבנת: עיניים נפוחות, עיגולים שחורים מתחת לעיניים ויובש מעצבן... ואם יש מישהי שלא סובלת או סבלה מהתופעה אז אני לגמרי מקנאה  בה :)

איך נוצרים עיגולים שחורים מתחת לעיניים?
אחת מהסיבות העיקריות להיווצרות עיגולים שחורים מתחת לעיניים, היא תורשה, אך גם הזדקנות, יובש, בכי רב, עבודה ממושכת מול מסך מחשב, מתח נפשי, חוסר שינה ותזונה לא בריאה, עשויים לגרום להיווצרותם. גברים ונשים מקבוצות גיל שונות יכולים לסבול מהתופעה, ואף על פי שלא מדובר בבעיה רצינית, הרי שמבחינה אסתטית, אף אחד לא רוצה להיראות מותש ועייף.



לפני שמתחילים טיפולים להבהרת עיגולים שחורים, נסי קודם כל למנוע אותם באמצעות מספר דרכים:

שקיקי תה קר- זהו אחד האמצעים הטבעיים לחיסל עיגולים שחורים מתחת לעיניים. פשוט טבלי את שקיות התה במים קרים ואז הניחי אותם על העיניים והשאירי אותם שם למשך כ -10 דקות.

שתי הרבה מיםשתיית מים שימושית ומומלצת למניעת פגיעות רבות בעור והיא גם דרך טובה להסרה ומניעה של עיגולים שחורים מתחת לעיניים. שתית מים עוזרת לסלק רעלים ממערכות הגוף, רעלים שעלולים לתרום רבות להיוצרות עיגולים שחורים מתחת לעיניים.
תני לגוף ולעור כמות מספקת של שינה- אחד הגורמים העיקרים להופעת עיגולים שחורים מתחת העיניים הוא חוסר בשינה. אם אינך מעונינת בעיגולים האלו נסי לישון עוד כמה שעות ביממה. אם אינך מסוגלת לישון את כמות שעות הדרושה לך התיעצי עם רופא.

הימנעי משתייה מופרזת של אלכוהול ומאכילת מאכלים מתוקים העשירים בסוכרשתיית אלכוהול מופרזת היא גורם נוסף שתרום להופעת עיגולים שחורים מתחת לעיניים, אז אם את רוצה להיפטר מהעיגולים האלו, צמצמי את צריכת האלכוהול והמנעי מצריכה מופרזת. כמו כן, כדאי להתרחק ממזונות עמוסי סוכר כמו ממתקים ושוקלדים, ממתקים נחשבים ממריצים שעלולים לגרום ללילות ללא שינה.

צמצמי שתייה של משקאות עשירים בקפאין-  בדיוק כמו סוכר, קפאין הוא תמריץ נוסף שיכול להפחית שעות שינה. וכמו שנאמר חוסר שינה הוא אחד הגורמים העיקרים להופעת עיגולים שחורים מתחת לעיניים, לכן התרחקי ממשקאות  עם יותר מדי קפאין
אם כבר איחרת את המועד של מניעת הכהויות, רגע לפני שאת פונה אל התכשירים הקיימים בשוק, נסי כמה תרופות סבתא:

מלפפון - למלפפון יש תכונות הבהרת עור טובות. לטיפול מהיר בעיגולים שחורים, קחו מלפפון טרי וחתכו אותו לפרוסות עבות. הכניסו אותן למקרר לחצי שעה. שימו את פרוסות המלפפון על איזור העיניים לעשר דקות ואז שטפו עם מים רגילים. לפתרון הזה יש השפעה מרגיעה ומרעננת.

מי ורדים - כדי להיפטר במהרה מעיגולים שחורים אפשר לנצל את תכונות הטיפוח המדהימות המצויות במי ורדים. קחו רפידות כותנה והשרו אותן במי ורדים למספר דקות. הניחו את הרפידות על עיניים עצומותת ל 15 דקותץ למי הןרדים יש השפעה מרגיעה על העיניים ועל העור מסביב להן.

שמן שקדים- שמן שקדים הוא מרכיב טבעי אחר שמועיל לעור העדין שמסביב לעין. שימוש קבוע בשמן שקדים יכול להבהיר את העור, כמו גם להזין אותו. קחו מעט מהשמן והחילו על העיגולים הכהים לפני השינה ועסו בעדינות. השאירו אותו למשך הלילה ושטפו בבוקר עם מים קרים.

מיץ לימון- מאפייני ההלבנה של ויטמין c אשר קיים בשפע בלימון יכולים לשמש להסרת העיגולים השחורים שמתחת לעיניים. טבלו צמר גםן במיץ לימון טרי והחילו על העור מסביב לעיניים. השאירו ל 10 דקות ושטפו במים קרים. חזרו על הפעולה 2-3 פעמים בשבוע.

אפקט הקור- קור יכול להצר את כלי הדם מתחת לעיניים ולעזור להפחית נפיחות וכהויות. עטפו כמה קוביות קרח במפית רכה ומקמו מתחת לעיניים, לחילופין אפשר להשתמש בשקית אפונה קפואה או כפית קפואה. חזרו על השיטה 3-4 פעמים בשבוע.

תפוח- גם תפוח נחשב לפתרון טבעי להסרת כהויות מתחת לעיניים, כמו גם להזנת העור. פרסו תפוח לפרוסות עבות והניחו מתחת לעיניים. השאירו אותם חצי שעה, שטפו עם מים קרים ומרחו קרם מרגיע.

כורכום- בכורכום יש נוגדי חימצון ותכונות אנטי דלקתיות ולכן ניתן להשתמש בו להסרת עיגולים כהים. קחו את אבקת הכורכום וערבבו עם מיץ אננס כדי ליצור עיסה סמיכה. מרחו את המשחה מתחת לעיניים, השאירו ל10 דקות ונגבו עם מטלית לחה.חוץ מהסרת העיגולים הכהים הפעולה גם תרכך את העור. מומלץ לשימוש יומיומי.
וכמובן שתמיד יש את מדף התכשירים, חלקם מוצלחים יותר וחלקם פחות. מה שחשוב כשקונים תכשיר להבהרת כהויות מסביב לעיניים זה להתאים אותו לסוג העור, עדיף שיהיה נטול שומנים. נסי להשתמש במוצרי לחות המכילים שמן שומשום, אבוקדו, ויטמין K וויטמין E באזור שבו מופעים העיגולים כהים כדי לסייע להפחית את המראה שלהם. קחי בחשבון שטיפול בהברת הכהויות והיובש הוא תהליך די ארוך, לא תמיד הוא מצליח בצורה מושלמת.. ולכן, אם את מחפשת פתרון מהיר תוכלי תמיד לפנות למוצרי האיפור הקיימים בשוק.
קונסילר עם פיגמנט כתום יעשה את העבודה הכי טוב מכיוון שהפיגמנט הכתום מוחק את הכהויות.
אני משתמשת בקונסילר המזין של יוסי ביטון שעושה את העבודה מצוייןן - עוד על המוצר אכתוב בפוסט בנפרד.
בהצלחה... ואשמח לדעת אם הצלחתן להבהיר את הכהויות וכמובן, אם יש לכן טיפים נוספים בעניין אשמח שתשתפו.


2 תגובות:

  1. יש לי עוד טיפ קצת משונה אבל ממש נחמד - לשים שתי כפיות במקפיא ולהניח את הצד הקמור שלהן על העיניים :)

    השבמחק
  2. וגם יחסית קל ולא דורש הרבה עבודה :) תודה רבה! ושיהיה שבוע מקסים...

    השבמחק